Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. Produkter som är förseglade på grund av hälso- eller hygienskäl är undantagna ångerrätten.

För att säkerställa att du är berättigad till återbetalning är det viktigt att produkten/produkterna inte har förlorat något ekonomiskt värde. Om produkten som returneras inte är i nyskick förbehåller vi oss rätten att inte återbetala köpet. På grund av hygieniska skäl kommer produkter med bruten produkt förpackning inte att accepteras som returer. När du utövar rätten att returnera produkten/produkterna kommer du som kund att stå för returfraktkostnaden. Du är också ansvarig för returpaketet tills det levereras till Munea.

Mejla oss på info@munea.se
Vi behöver följande information från dig, beställning nummer och ditt namn.

Munea skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om max 200 kr beroende på vikt om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7-14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Reklamation

Om du fått en defekt eller skadad produkt är allt du behöver göra att kontakta vår support på info@munea.se och ange ditt beställningsnummer. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss.